Chillida a Girona

Chillida i les seves paranoies.
Ahir a la tarda vaig anar a veure les paranoies, amb tot l'afecte i carinyo del mon, de lartista escultor donostiarra Eduardo Chillida (1942-2002) al Centre Cultural Caixa Girona Fontana d'Or. L'exposició es diu "Reflexió- Materia" i hi podeu trobar escultures de ferro, acer,alabastre i terra, així com dibuixos, collages i gravitacions de l'artista. Personalment no em va desagradar, però tampoc em va encantar. Potser veure les seves obres en una exposició no és el mateix que veure-les "vives", em costa molt intentar entendre a l'autor en un entorn tan tètric com és el d'una sala d'exposicions on no pares de veure escultures i dibuixos curiosos que agafen formes ben paranoiques, que de ben segur que tenen un sentit, que jo no vaig saber trobar. M'explicaré; les escultures no em van desagradar però em va sapiguer greu no poder ser absorbit per la intenció de Chillida, que de ben segur deuria ser brillant. No cada dia ens trobarem a pocs centimetres d'una obra creada per un artista conegut mundialment. Així que, un cop tens l'oportunitat de estar-hi intentes buscar la intenció inicial de l'artista.
Us convido a veure-la. (podeu comprar-me les entrades aquí mateix en el blog, 15.00€ per persona)
L'exposició és del 20 de febrer al 25 d'abril del 2010.

2 comentaris:

Jaume Arxer ha dit...

epala, pep, que jo hi vull anar a veure-la...!!!
ja podies haver avisat...
no sabia les teves inquietuds..jejeje!!

Anònim ha dit...

Va ser una visita productiva, home!! Ara sabem com firma a les escultures el chillida!

B

Publica un comentari a l'entrada